Ulaşım Kart Numaramı Nasıl Öğrenebilirim?
Ulaşım kart numaranız, kartınızın üzerinde yazılı olan 8 haneli harfli-rakamlı ID numarasıdır. ( Örn: 59H6J7AV )
Kullanım sonucu kartınızın üzerinde yazılı ID numarası deforme olmuş ise aşağıdaki seçeneklerden birini tercih ederek ulaşım kart numaranızı öğrenebilirsiniz.
- Bakiye Yükleme Bilgi Fişi = Kiosk ( Otomatik Ödeme Cihazları) veya herhangi bir anlaşmalı Samkart Satış ve Dolum Bayisinden yapacağınız yükleme sonunda almış olduğunuz bilgi fişinde yazan “Kart No” ulaşım kart numaranızdır.
- Samkart Başvuru ve Danışma Merkezi = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimizin ALO 153 numaralı telefonunu arayarak kart ID numaranızı öğrenebilirsiniz.
- Samulaş Mail Adresi = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; info@samulas.com.tr adresinden bize ulaşıp bilgi talep edebilirsiniz.
- Büyükşehir Belediyesi Çözüm Çağrı Merkezi = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; BŞB Çözüm Çağrı Merkezinin ALO 153 numaralı telefonlarını arayarak kart ID numaranızı öğrenebilirsiniz ( Çözüm Çağrı Merkezi. 7/24 hizmet vermektedir.)
- Büyükşehir Belediyesi Çözüm Çağrı Merkezi Whatsapp Hattı = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; BŞB Çözüm Çağrı Merkezinin 0505 195 50 00 numaralı whatsapp hattından bilgi talep edebilirsiniz.
- Büyükşehir Belediyesi Çözüm Çağrı Merkezi Mail Adresi = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; BŞB Çözüm Çağrı Merkezinin cm@samsun.bel.tr mail adresinden bilgi talep edebilirsiniz.
- NFC (Yakın Alan İletişimi) Özelliği Olan Cep Telefonu = NFC destekli cep telefonundan Samulaş mobil uygulaması açılır -- > uygulamada “Bakiye Sorgulama” alanına tıklanır -- > SAMKART telefonun arka yüzüne temas ettirilir. (Telefon, Samkartı algıladıktan sonra ekranda kart ID numarasını görüntülenecektir. )
- Samkart Başvuru ve Danışma Merkezi müracaat ederek de Ulaşım Kart Numaranızı ( Kart ID Numarası) öğrenebilirsiniz.
Samkart (Elektronik Ulaşım Kartı) Nasıl Alabilirim?
- Kişiselleştirilmiş Samkart (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş, Fotoğraflı)
Büyük Cami tramvay durağı arkasında İlçe Transfer Merkezi İçinde yer alan Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimize müracaat etmeniz gerekmektedir.
- Tam Samkartı (Üzerinde Kullanıcıya Ait Kişisel Bilgiler Olmayan)
- Raylı Sistem Tramvay istasyonlarında, Teleferik Tesislerinde, Şehirlerarası Otogarda ve Araştırma Hastanesi önünde bulunan Kiosklardan, Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimizden veya şehir içinde çeşitli yerlerde bulunan anlaşmalı Samkart Satış/Dolum Noktalarından alabilirsiniz.
Kişiselleştirilmiş İndirimli Samkart için hangi evraklar gereklidir?
EĞİTİM SAMKARTI İÇİN GEREKLİ BELGELER
ÖĞRENCİ:
- Öğrenci belgesi Aktif öğrenci olduğunu belgeleyen öğrenci belgesi
- Nüfus cüzdanı aslı
- 1 adet fotoğraf
- 70,00 TL samkart bedeli
ÖĞRETMEN ve AKADEMİSYEN:
- Görev belgesi ve personel kimlik kartı
- Nüfus cüzdanı aslı
- 1 adet fotoğraf
- 70,00 TL samkart bedeli
Milli Eğitim Bakanlığından yetki almış Özel Eğitim Kurumlarında Görevli Öğretmenler ve Ücretli Öğretmenler:
- Öğretmen olduğuna dair mezuniyet belgesi, görev yaptıkları kurumdan almış oldukları görev yeri belgesi ve SGK hizmet dökümü
- Nüfus cüzdanı aslı
- 1 adet fotoğraf
- 70,00 TL samkart bedeli
Pozitif Samkart (Ücretsiz) için hangi evraklar gereklidir?
ÜCRETSİZ SAMKART İÇİN GEREKLİ BELGELER
65 YAŞ VE ÜZERİ :
- Nüfus cüzdanı aslı
- 1 adet fotoğraf
- 70,00 TL kimlikli akıllı samkart bedeli
ENGELLİ:
- Türkiye Cumhuriyeti Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’ndan alınan engelli tanıtım kartı aslı ve fotokopisi
- Nüfus cüzdanı aslı
- 1 adet fotoğraf
- 70,00 TL kimlikli akıllı samkart bedeli
GAZİ VE EŞİ, ŞEHİT YAKINI :
- Türkiye Cumhuriyeti Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’ndan alınan tanıtım kartı aslı ve fotokopisi
- Nüfus cüzdanı aslı
- 1 adet fotoğraf
- 70,00 TL kimlikli akıllı samkart bedeli
Mesleki statü gereği ücretsiz ulaşım hakkına sahip olan ve elektronik ulaşım kartı ( samkart ) talebinde bulunacak kişilerin öncelikle SAMULAŞ A.Ş. ye başvuruda bulunmaları ve evraklarını onaylatmaları gerekmektedir. Akabinde onaylı evraklar ile birlikte samkart başvuru merkezimizden başvuru yapabileceklerdir.
GEREKLİ EVRAKLAR
• Personel kimlik kartı
• Görev yazısı
• Nüfus cüzdanı aslı
• 1 adet fotoğraf
• 70,00 TL kart bedeli
Miili sporcu statüsüne sahip olan ve elektronik ulaşım kartı ( samkart ) talebinde bulunacak kişilerin öncelikle SAMULAŞ A.Ş. ye başvuruda bulunmaları ve evraklarını onaylatmaları gerekmektedir. Akabinde onaylı evraklar ile birlikte samkart başvuru merkezimizden başvuru yapabileceklerdir.
GEREKLİ EVRAKLAR
• Milli sporcu belgesi aslı
• Nüfus cüzdanı aslı
• 1 adet fotoğraf
• 70,00 TL kart bedeli
Samkartlar vizeleme işlemleri ne zaman ve nerede yapılmaktadır? Gerekli evraklar nelerdir?
-
Vizeleme (Güncelleme) işlemleri, kişiselleştirilmiş Samkart’larda kullanıcının indirimli veya ücretsiz kullanım şartlarının devam ettiğini belgeleyerek ulaşım kartı kullanımının süresinin uzatılmasını ifade eder.
23.02.2021 tarihli 2021/3-8 numaralı UKOME Kararı gereği Samkart Vizeleme ücreti olarak Samkart Başvuru Merkezimizde ve Online Vizeleme işlemlerinde 40,00 ₺ ücret alınmaktadır.
- Öğrenci /Öğretmen Samkart Vizeleme İşlemleri
İndirimli Kullanım Süresi: Müracaat tarihinden itibaren 1 yıldır.
-
- Samkart Başvuru Merkezinde Yapılan Vizeleme İşlemleri İçin;
- ÖĞRENCİ: Başvuru tarihindeki eğitim /öğretim yılına ait “Aktif Öğrenci” olduğunu belgeleyen öğrenci belgesi
- ÖĞRETMEN: Kullanıcının “Aktif Çalışan” olduğunu belgeleyen güncel tarihli görev belgesi veya son aya ait SGK hizmet dökümü.
- Samkart Başvuru Merkezinde Yapılan Vizeleme İşlemleri İçin;
Uyarı = UKOME nin 11.10.2019 tarih ve 2019/6 sayılı kararına göre ; Açık İlköğretim, Açık Orta Öğretim, Açık Öğretim Fakültesi ve herhangi bir üniversitenin uzaktan eğitim programlarında eğitim gören öğrencilerinin ve 3308 sayılı Kanun’un 11 inci maddesi gereği çıraklık okulları öğrencilerinin 30 yaşını doldurmuş kişiler öğrenci indirimli ulaşım kartından faydalandırılmamaktadırlar.
-
- Online Vizeleme İşlemleri:
-
-
- Kullanıcının “Aktif Öğrenci veya Aktif Çalışan” olduğu MEB ve YÖK üzerinden sorgulanabilmektedir, bu sebeple herhangi bir belge ibrazına gerek duymadan online vizeleme işlemi Samulaş Mobil Uygulaması üzerinden yapılmaktadır.
- Kullanıcı Samkart’ını ulaşım kart numarası ile ( Örn: 59H6J7AV ) Samulaş Mobil Uygulamasına kaydettikten sonra vizeleme adımları takip ederek vizeleme işlemi yapabilmektedir.
-
Uyarı = Açık İlköğretim, Açık Orta Öğretim, Açık Öğretim Fakültesi ve herhangi bir üniversitenin uzaktan eğitim programlarında eğitim gören öğrencilerinin ve 3308 sayılı Kanun’un 11 inci maddesi gereği çıraklık okulları öğrencilerinde UKOME nin 11.10.2019 tarih ve 2019/6 sayılı kararına göre; 30 yaş sınırı olduğundan bu gruptaki kullanıcıların kartlarına online vizeleme işlemi yapılamamaktadır. Örgün eğitim kategorisinde eğitim görmeyen öğrenciler, vizeleme işlemlerini Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimizden yaptırmaları gerekmektedir.
- 65 Yaş ve Üzeri Samkart Vizeleme İşlemleri
Ücretsiz Kullanım Süresi: Müracaat tarihinden itibaren 2 yıldır.
-
-
- Vizeleme işlemi için kullanıcının kimliğinin aslı ile Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimize müracaat etmesi gerekmektedir.
-
- % 40 ve Üzeri Engelli Samkart Vizeleme İşlemleri
Ücretsiz Kullanım Süresi: “Engelli Tanıtım Kartında” belirtilen “Kart Geçerlilik Süresi” kadardır.
-
-
- Vizeleme işlemi için kullanıcının kimliğinin aslı ve Engelli Tanıtım Kartı ile birlikte Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimize müracaat etmesi gerekmektedir.
-
- Kurumsal Ücretsiz Samkart Vizeleme İşlemleri
Ücretsiz Kullanım Süresi: Kart kişiselleştirme tarihi gözetmeksizin Yıl Sonuna kadar.
-
-
- Bu kart tipleri: Polis, Jandarma, Sahil Güvenlik, Gümrük Muhafaza, Orman Muhafaza, Zabıta, TÜİK, Milli Sporcu, Basın Mensubu, Harcırah Kartları vb. kullanıcıların kartlarını kapsar.
- Kart sahipleri yılsonunda görev belgeleri ve kimlikleri ile haklarının devam ettiğini ibraz ederek kartlarını vizeleme işlemi yaptırıp geçerlilik sürelerini 1 yıl daha devam ettirirler.
- Vizeleme yapılmayan kartlar kullanım dışı bırakılmayıp yolcularımızın mağdur olmaması adına tam tarife üzerinden ücretlendirilir.
-
Uyarı = Herhangi bir sebeple vize işlemi yapılamayan kartlar; kart sahibinin sorumluluğunda olup, vizesi yapılmadığı için ulaşımda tam ücret ödendiği gerekçesiyle SAMULAŞ A.Ş. den ücret iadesi talep edilemez ve SAMULAŞ A.Ş. sorumlu tutulamaz.
Aktarma Sistemi Nedir?
- Yolcuların seyahatleri esnasında tek bir kart ile bir toplu taşıma aracından diğerine geçiş yaptıklarında, aktarma ücreti ödeyerek seyahatini tamamlamasını ifade eder.
- Tabloda aralarında aktarma tarifesi uygulanan hatlar gösterilmiştir.
- Hatlar arası aktarma süresi 120 dk dır.
Ücret iadesi nasıl alabilirim ?
- Durak sayısı ve kart tipine göre ücret iade tablosu aşağıdaki gibidir.
HRS İşletmesi Toplu Taşıma Durak Sayısına Göre Ücret İade Fiyat Tarifesi
İstasyon Bilgisi | Tam Ücret | Eğitim Ücret |
---|---|---|
1 - 12 İstasyon | 6,00 TL | 2,50 TL |
1 - 24 İstasyon | 4,50 TL | 2,00 TL |
1 - 30 İstasyon | 1,50 TL | 1,00 TL |
1 - 42 İstasyon | 0,0 TL | 0,0 TL |
Kampüs İçi Dolaşım | 2,50 TL | 1,25 TL |
- Raylı sistem hattında kart turnikeye ilk okutulduğunda karttan, hattın tamamı için belirlenen bedel çekilir ( Tam=19,00 ₺ , Öğrenci=11,50 ₺ ).
- Ücret iade tutarı kullanılan kart tipine ve seyahat edilen durak sayısına göre değişir.
- Seyahat edilen durak sayısı 30 dan az ise kullanıcının, aşağıdaki tabloda belirtilen tutarda iade alma hakkı vardır.
- Kullanıcı girişte kullanmış olduğu Samkartını; seyahatinin bittiği durakta “Ücret İade Cihazına” okuttuğunda, sistem biniş ve iniş duraklarını hesaplayarak Samkarta ücret iadesi yapacaktır ( 30 ve daha az durak sayısında).
- Ücret iadesi için en az 1 durak seyahat edilmiş olması gerekmektedir.
- Kullanıcının biniş yaptığı duraktan herhangi bir sebeple kendi iradesiyle çıkış yapması durumunda sistem ücret iadesi vermeyecektir. Bu durumlarda kullanıcı Samulaş A.Ş. den ücret iadesi talep edemez, kurum sorumlu tutulamaz.
- Ücret İade Cihazlarında Samulaş A.Ş. veya ASİS Elektronik tarafından kaynaklanan yazılımsal veya donanımsal herhangi bir sorun sebebiyle ücret iadesi yapılamaması durumunda; kullanıcının ücret iade talebi için Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimize müracaat etmesi gerekmektedir.
- Kurumumuzdan kaynaklanan ücret iadesi sorunlarında müracaat süresi olay tarihinden itibaren 10 gündür.
- Süresi geçmiş ücretsiz ulaşım kartlarında geçişler ücretli olacaktır fakat kart tipi ücretsiz olduğundan sistem ücret iadesi verememektedir. Bu gibi durumlarda kartın güncellenmesi gerekir. Kullanıcının, ücretsiz kullanım hakkı yok ise kart tipini Samkart Başvuru Ve Danışma Merkezimizden “Tam Samkart” olarak güncellemesi gerekmektedir.
- Tramvaydan indikten sonra kartınızla ilgili hiçbir işlem yapmadan, önce iadenizi alınız.
- Ücret iadesini, kartınızı tramvaya binmek için okuttuktan sonra 120 dk içerisinde alabilirsiniz. Bu süreyi geçtiğinizde kart kullanımı zaman aşımına uğrayacak ve ücret iadeniz yapılamayacaktır.
Tramvay hattına yabancı araç ve bisikletli girişleri için cezai bir yaptırım var mıdır?
Tramvay hattına girdiği tespit edilen yabancı araç ve bisikletlilere Zabıta ve Trafik Şube Ekipleri tarafından ceza yaptırım uygulanmaktadır.
Tramvay durakta durmasına rağmen neden yolcuları almadan kapıları kapatıp bekleme yapmaktadır?
Tramvay hareket etmeden önce kavşağa kendine yol verecek şekilde talepte bulunmaktadır. Bu da tramvay içindeki butonla sağlanır. Bu butona bastıktan ve sistem sinyal döngüsüne başladıktan sonra, karayolu araçlarında sıkışıklığa neden olmamak için en kısa sürede kavşağı terk etmelidir. Bu nedenle sinyal döngüsü başladıktan sonra kapılar kapatılmalı ve tekrar açılmamalıdır. Aksi durumda kavşaktaki araçlar beklemek zorunda kalacaktır. Eğer bu bekleme güvenlik süresi olan 120 saniyeyi aşarsa tramvay tekrar talep verecek ve kavşak tekrar karayolu araçlarına kapanacaktır. Bu nedenle yaya ve araç içindeki vatandaşlar karşılıklı anlayış göstermelidirler.
Neden tramvay gelmeden uzun süre önce karayolları kavşağı kapatılıyor?
Tramvay boşken 34 tonluk bir araçtır. Sürtünme daha fazladır. Benzerlerinden daha kısa mesafelerde durma özelliğine sahip olmakla birlikte lastik tekerlekli araçlar kadar kısa süre ve mesafede durabilmesinin mümkün olmadığı unutulmamalıdır. Bu durumda yüklü haldeyken yapılan testler ve incelemeler sonucunda güvenli duruş mesafeleri göz önüne alınarak kavşaktaki algılayıcılar yerleştirilmiştir. Bu nedenle karayolu araç sürücülerine "uzun" gelen süre ve mesafe aslında onları herhangi bir kazadan korumak amacıyla tespit edilmiştir.
Kavşak düzenlemeleri sırasında, tramvayların ani duruş yapabilme yetenekleri neden göz önüne alınmıyor?
Tramvaylar acil durum frenlemesi ile kısa mesafede durabilmektedir. Ancak bu durumda yapılan acil frenin oluşturduğu ivme tramvay içindeki yolculara yansımaktadır. Yapılan inceleme ve tecrübeler göstermiştir ki, bu tip durumlarda dışarıda yaşanandan daha büyük yaralanmaların tramvay içinde olması söz konusu olmuştur.
Makinistler neden bizi beklemeden hareket ediyor?
Yoğunluğuna göre tüm istasyonlar için bekleme süreleri belirlenmiştir ve istisnai durumlarda bu sürelerde esneklik görülebilmektedir. Fakat belirlenen süreler fazla aşıldığında seferlerde gecikme olmakta ve işletmeyi olumsuz etkilemektedir. Bu konu da siz sayın yolcularımızdan beklentimiz; kapı kapanma sesini duyduktan sonra güvenliğiniz için araca binmekte ısrar etmemeniz ve inmek istediğiniz istasyondan önce kapılara yaklaşmanızdır.
Raylı sisteme hayvan alınabilir mi?
Aşağıda belirtilenlerin haricinde istasyon ve tramvaylara hiçbir hayvan sokulmaz. Bunlar;
Görme özürlülere refakat eden tasmalı ve ağızlıklı kılavuz köpekler,
Küçük kafes hayvanları (Serbest kaldığında yolculara zarar verebilecek yırtıcı, zehirli v.s. hayvanlar hariç.
Raylı sisteme bisiklet ile binilebilir mi?
Yolcularımız bisikletleri ile hizmet saatlerimiz içerisinde, Hafta içi ve cumartesi günleri yoğun saatler (07.00-09.30 / 16.00-19.30) dışında, Pazar günü ise tüm gün boyunca bisikletleri için ekstra ücret ödemeden yolculuk edebilirler. İlgili saatlerde tramvayın yoğun olması durumunda istasyonda bulunan özel güvenlik görevlimizin yönlendirmesine uyulması gerekmektedir.
Farklı güzergâhlarda neden işletim yapılmıyor?
Bunun için teknik durumlar, tramvay sayısı, kapasitesi ve yolcu sayıları gibi veriler göz önüne alınarak çalışma yapılmaktadır.
Trenler çok kalabalık oluyor seferler artırılamaz mı?
Trenlerimizin sefer aralığı saatlik olarak yapılan yolcu sayımlarının sonucunda yoğun saatler belirlenmekte ve bu verilere bağlı olarak planlanmaktadır. Anlık olarak oluşan yolcu yoğunluğun da ise ek seferler düzenlenerek tramvaylardaki yoğunluk giderilmektedir.
Tramvay seferlerinin daha erken başlaması ve daha geç saatlere kadar olması mümkün mü?
Tramvay işletimi 06.15 da başlayıp 23.45 e kadar sürmektedir. Kalan zamanda ise tren hattının bakımı, istasyonlarda temizlik ve onarım çalışmaları ile raylarda gerekli tamir onarım işlemleri gerçekleştirilmektedir.
Tramvay veya istasyonda unuttuğumuz eşyalarımız için nereyle iletişime geçmeliyiz?
Tramvay aracında veya istasyonlarda unutulan eşyalar bir tutanakla Samsun Hafif Raylı Sistem Merkez binadaki Kayıp Eşya bürosuna iletilir. Söz konusu büro ile temasa geçilmesi yeterlidir.
Tramvayların hepsinde klima mevcut mu?
Evet, Tramvaylarımızın hepsinde klima bulunmaktadır.
Ödev ve staj başvuruları için kimlerle bağlantıya geçmemiz gerekmektedir?
Samulaş A.Ş. İnsan Kaynakları birimine başvurulması gerekmektedir.