HES Kodu Samkarta Nasıl Tanımlanır ?

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI’NIN COVİD-19 tedbirleri kapsamında 30.09.2020 tarihinde yayımlamış olduğu genelgeye istinaden toplu taşımada, kullanıcının adına tanımlanmış elektronik ulaşım kartına HES Kodu tanımlaması zorunlu hale getirilmiştir.

HES Kodu tanımlama işlemleri Samulaş Mobil Uygulama veya Samulaş Web Sitesi ana sayfada yer alan “HES KODU TANIMLAMA” bölümünden online yapılabilmektedir.

Web sitemizde, ilgili alana tıkladığınızda HES kodu tanımlama sayfasına yönlendirileceksiniz. Sayfadaki forma kişisel bilgilerinizi yazdıktan sonra KVKK Kurallarını okuyup,  onay kutucuğunu işaretleyiniz.  Tüm bilgiler yazıldıktan sonra “KAYDET” butonuna tıklayınız.

UYARI = Tanımlama işlemi için sayfada “Ulaşım Kart Numarası” kısmına kartınızın üzerinde yazılı olan 8 haneli harfli-rakamlı ID numarasını yazmanız gerekmektedir( Örn: 59H6J7AV ). Kartınızın üzerinde yazan Müşteri Numarası, Ulaşım Kart Numarası DEĞİLDİR.

 HES kodu tanımlama işlemleri için Cumhuriyet Meydanı ( Kurtuluş Yolu ) Panorama Müzesi önünde yer alan “HES Kodu Tanımama Noktaları” na müracaat ederek de yardım alabilirsiniz.

Ulaşım Kart Numaramı Nasıl Öğrenebilirim?

Ulaşım kart numaranız, kartınızın üzerinde yazılı olan 8 haneli harfli-rakamlı ID numarasıdır. ( Örn: 59H6J7AV )

Kullanım sonucu kartınızın üzerinde yazılı ID numarası deforme olmuş ise aşağıdaki seçeneklerden birini tercih ederek ulaşım kart numaranızı öğrenebilirsiniz.

  1. Bakiye Yükleme Bilgi Fişi = Kiosk ( Otomatik Ödeme Cihazları) veya herhangi bir anlaşmalı Samkart Satış ve Dolum Bayisinden yapacağınız yükleme sonunda almış olduğunuz bilgi fişinde yazan “Kart No” ulaşım kart numaranızdır.
  2. Samkart Başvuru ve Danışma Merkezi = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimizin 0362 333 31 20 numaralı telefonunu arayarak kart ID numaranızı öğrenebilirsiniz.
  3. Samulaş Mail Adresi = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; info@samulas.com.tr adresinden bize ulaşıp bilgi talep edebilirsiniz.
  4. Büyükşehir Belediyesi Çözüm Çağrı Merkezi = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; BŞB Çözüm Çağrı Merkezinin 0362 431 10 120850 333 55 55 numaralı telefonlarını arayarak kart ID numaranızı öğrenebilirsiniz ( Çözüm Çağrı Merkezi. 7/24 hizmet vermektedir.)
  5. Büyükşehir Belediyesi Çözüm Çağrı Merkezi Whatsapp Hattı = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; BŞB Çözüm Çağrı Merkezinin 0505 195 50 00 numaralı whatsapp hattından bilgi talep edebilirsiniz.
  6. Büyükşehir Belediyesi Çözüm Çağrı Merkezi Mail Adresi = Kartınız kişiselleştirilmiş (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş) bir kart ise; BŞB Çözüm Çağrı Merkezinin cm@samsun.bel.tr mail adresinden bilgi talep edebilirsiniz.
  7. NFC (Yakın Alan İletişimi) Özelliği Olan Cep Telefonu = NFC destekli cep telefonundan Samulaş mobil uygulaması açılır -- > uygulamada “Bakiye Sorgulama” alanına tıklanır -- > SAMKART telefonun arka yüzüne temas ettirilir. (Telefon, Samkartı algıladıktan sonra ekranda kart ID numarasını görüntülenecektir. )
  8. Samkart Başvuru ve Danışma Merkezi veya HES Kodu Tanımlama Noktasına müracaat ederek de Ulaşım Kart Numaranızı ( Kart ID Numarası) öğrenebilirsiniz.

Kartınıza daha önceden HES kodu eşleştirmesi yapmış veya yaptırmış iseniz; web sitemizde “HES KODU TANIMLAMA” sayfasında ikinci sekmede “ HES Kodu Kayıt Sorgulama” bölümünde ilgili alanları doldurup “SORGULA” butonuna tıkladığınızda, sayfanın üst kısmında ulaşım kart numaranız görünecektir.

Samkart (Elektronik Ulaşım Kartı) Nasıl Alabilirim?

  • Kişiselleştirilmiş Samkart (T.C. Kimlik Numarası ile Adınıza Kaydedilmiş, Fotoğraflı)

Cumhuriyet Meydanı tramvay durağı arkasında yer alan Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimize müracaat etmeniz gerekmektedir.

  • Tam Samkartı (Üzerinde Kullanıcıya Ait Kişisel Bilgiler Olmayan)
  • Raylı Sistem Tramvay istasyonlarında, Teleferik Tesislerinde, Şehirlerarası Otogarda ve Araştırma Hastanesi önünde bulunan Kiosklardan, Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimizden veya şehir içinde çeşitli yerlerde bulunan anlaşmalı Samkart Satış/Dolum Noktalarından alabilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş İndirimli Samkart için hangi evraklar gereklidir?

EĞİTİM SAMKARTI İÇİN GEREKLİ BELGELER
ÖĞRENCİ:
- Öğrenci belgesi
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- 1 adet fotoğraf
- 15,00 TL samkart bedeli

ÖĞRETMEN ve AKADEMİSYEN:
- Görev belgesi ve personel kimlik kartı
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- 1 adet fotoğraf
- 15,00 TL samkart bedeli

Pozitif Samkart (Ücretsiz) için hangi evraklar gereklidir?

ÜCRETSİZ SAMKART İÇİN GEREKLİ BELGELER

65 YAŞ VE ÜZERİ :
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- 1 adet fotoğraf
- 15,00 TL kimlikli akıllı samkart bedeli

ENGELLİ:
- Türkiye Cumhuriyeti Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’ndan alınan engelli tanıtım kartı aslı ve fotokopisi
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- 1 adet fotoğraf
- 15 TL kimlikli akıllı samkart bedeli

GAZİ VE EŞİ, ŞEHİT YAKINI :
- Türkiye Cumhuriyeti Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’ndan alınan tanıtım kartı aslı ve fotokopisi
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- 1 adet fotoğraf
- 15,00 TL kimlikli akıllı samkart bedeli

Mesleki statü gereği ücretsiz ulaşım hakkına sahip olan ve elektronik ulaşım kartı ( samkart ) talebinde bulunacak kişilerin öncelikle SAMULAŞ A.Ş. ye başvuruda bulunmaları ve evraklarını onaylatmaları gerekmektedir. Akabinde onaylı evraklar ile birlikte samkart başvuru merkezimizden başvuru yapabileceklerdir.

GEREKLİ EVRAKLAR
• Personel kimlik kartı
• Görev yazısı
• Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
• 1 adet fotoğraf
• 15,00 TL kart bedeli

Miili sporcu statüsüne sahip olan ve elektronik ulaşım kartı ( samkart ) talebinde bulunacak kişilerin öncelikle SAMULAŞ A.Ş. ye başvuruda bulunmaları ve evraklarını onaylatmaları gerekmektedir. Akabinde onaylı evraklar ile birlikte samkart başvuru merkezimizden başvuru yapabileceklerdir.

GEREKLİ EVRAKLAR
• Milli sporcu belgesi aslı
• Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
• 1 adet fotoğraf
• 15,00 TL kart bedeli

Samkartlar vizeleme işlemleri ne zaman ve nerede yapılmaktadır? Gerekli evraklar nelerdir?

  • 2014/3 nolu UKOME Kararı gereği Samkart Vizeleme ücreti olarak Samkart Başvuru Merkezimizde 7,50 TL ücret alınmaktadır.
  • Vizeleme işlemleri kişiselleştirilmiş Samkartlarda şartlarının devam ettiğini belgeleyerek kullanımının uzatılmasını, ifade eder.
  • Toplu Taşımada kullanılan indirimli kişiselleştirilmiş seyahat kartlarının kullanım süreleri müracaat tarihinden itibaren 1 yıldır.
  • Pozitif Samkartların vizeleri, çıkartılma tarihleri gözetmeksizin her yıl sonunda Samkart Başvuru Merkezimizden güncelleştirmelidir. Kart sahipleri süre sonunda kartlarını vize ettirerek geçerliliklerini devam ettirirler. Aksi durumda kart kullanım dışı bırakılmayıp yolcularımızın mağdur olmaması için tam tarife üzerinden ücretlendirilir.
  • Herhangi bir sebeple vize işlemi yapılamayan kartlar kart sahibinin sorumluluğunda olup, vizesi yapılmadığı gerekçesi ile tam ücret ödenen kartlardan idaremiz sorumlu tutulamaz.
  • Güncelleme işlemi yapılırken cihaz ile mıfare kartın teması gerektiğinden işlem uzaktan yapılamaz.
  • Samkart başvuru ve vizeleme işlemleri için Samkart Başvuru Merkezinde (Mecidiye Subaşı Çarşısı) hizmet verilmektedir.
     ADRES = Kale Mahallesi, Gaziler Meydanı No:1, 55030 İlkadım/Samsun
     TELEFON = 0362 333 31 20

VİZELEME İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR ;
Öğrenci İçin :
- Güncel tarihli öğrenci belgesi
- 7,50 TL güncelleme bedeli
Öğretmen İçin :
- Son aya ait SGK hizmet dökümü veya maaş bordrosu
- 7,50 TL güncelleme bedeli

65 Yaş ve Üzeri İçin :
- Nüfus cüzdanı aslı
- 7,50 TL güncelleme bedeli

Engelliler İçin:
- Engelli tanıtım kartı
- 7,50 TL güncelleme bedeli

Gazi ve Eşi, Şehit Yakını:
- Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü Tanıtım Kartı Aslı
- 7,50 TL güncelleme bedeli

Polis, Jandarma, Sahil Güvenlik, Gümrük Muhafaza kartları için:
- Personel kimlik kartı
- 7,50 TL güncelleme bedeli

Aktarma Sistemi Nedir?

  • Yolcuların seyahatleri esnasında tek bir kart ile bir toplu taşıma aracından diğerine geçiş yaptıklarında, aktarma ücreti ödeyerek seyahatini tamamlamasını ifade eder.
  • Tabloda aralarında aktarma tarifesi uygulanan hatlar gösterilmiştir.
  • Hatlar arası aktarma süresi 120 dk dır.
Aktarma Tarifesi TRAMVAY EKSPRES RİNG Şehiriçi Otobüs Hatları
TRAMVAY - 1,00 ₺ 1,00 ₺ 1,00 ₺
EKSPRES 1,00 ₺ - 1,00 ₺ 1,00 ₺
RİNG 1,00 ₺ 1,00 ₺ - 1,00 ₺
Şehiriçi Otobüs Hatları 1,00 ₺ 1,00 ₺ 1,00 ₺ -

 

Ücret iadesi nasıl alabilirim ?

  • Durak sayısı ve kart tipine göre ücret iade tablosu aşağıdaki gibidir.
BİNİŞ TÜRÜ 1-12 Durak 1-24 Durak 1-30 Durak 1-42 Durak
Tam Ücretli Biniş Bedeli 2,75 ₺ 3,00 ₺ 3,75 ₺ 4,00 ₺
Öğrenci Ücretli Biniş Bedeli 2,30 ₺ 2,50 ₺ 2,75 ₺ 3,00 ₺
  • Raylı sistem hattında kart turnikeye ilk okutulduğunda karttan, hattın tamamı için belirlenen bedel çekilir ( Tam=4,00 ₺ , Öğrenci=3,00 ₺ ).
  • Ücret iade tutarı kullanılan kart tipine ve seyahat edilen durak sayısına göre değişir.
  • Seyahat edilen durak sayısı 30 dan az ise kullanıcının, aşağıdaki tabloda belirtilen tutarda iade alma hakkı vardır.
  • Kullanıcı girişte kullanmış olduğu Samkartını; seyahatinin bittiği durakta “Ücret İade Cihazına” okuttuğunda, sistem biniş ve iniş duraklarını hesaplayarak Samkarta ücret iadesi yapacaktır ( 30 ve daha az durak sayısında).
  • Ücret iadesi için en az 1 durak seyahat edilmiş olması gerekmektedir.
  • Kullanıcının biniş yaptığı duraktan herhangi bir sebeple kendi iradesiyle çıkış yapması durumunda sistem ücret iadesi vermeyecektir. Bu durumlarda kullanıcı Samulaş A.Ş. den ücret iadesi talep edemez, kurum sorumlu tutulamaz.
  • Ücret İade Cihazlarında Samulaş A.Ş. veya ASİS Elektronik tarafından kaynaklanan yazılımsal veya donanımsal herhangi bir sorun sebebiyle ücret iadesi yapılamaması durumunda; kullanıcının ücret iade talebi için Samkart Başvuru ve Danışma Merkezimize müracaat etmesi gerekmektedir.
  • Kurumumuzdan kaynaklanan ücret iadesi sorunlarında müracaat süresi olay tarihinden itibaren 10 gündür.
  • Süresi geçmiş ücretsiz ulaşım kartlarında geçişler ücretli olacaktır fakat kart tipi ücretsiz olduğundan sistem ücret iadesi verememektedir. Bu gibi durumlarda kartın güncellenmesi gerekir. Kullanıcının, ücretsiz kullanım hakkı yok ise kart tipini Samkart Başvuru Ve Danışma Merkezimizden “Tam Samkart” olarak güncellemesi gerekmektedir.
  • Tramvaydan indikten sonra kartınızla ilgili hiçbir işlem yapmadan, önce iadenizi alınız.
  • Ücret iadesini, kartınızı tramvaya binmek için okuttuktan sonra 120 dk içerisinde alabilirsiniz. Bu süreyi geçtiğinizde kart kullanımı zaman aşımına uğrayacak ve ücret iadeniz yapılamayacaktır.

Tramvay hattına yabancı araç ve bisikletli girişleri için cezai bir yaptırım var mıdır?

Tramvay hattına girdiği tespit edilen yabancı araç ve bisikletlilere Zabıta ve Trafik Şube Ekipleri tarafından ceza yaptırım uygulanmaktadır.

Tramvay durakta durmasına rağmen neden yolcuları almadan kapıları kapatıp bekleme yapmaktadır?

Tramvay hareket etmeden önce kavşağa kendine yol verecek şekilde talepte bulunmaktadır. Bu da tramvay içindeki butonla sağlanır. Bu butona bastıktan ve sistem sinyal döngüsüne başladıktan sonra, karayolu araçlarında sıkışıklığa neden olmamak için en kısa sürede kavşağı terk etmelidir. Bu nedenle sinyal döngüsü başladıktan sonra kapılar kapatılmalı ve tekrar açılmamalıdır. Aksi durumda kavşaktaki araçlar beklemek zorunda kalacaktır. Eğer bu bekleme güvenlik süresi olan 120 saniyeyi aşarsa tramvay tekrar talep verecek ve kavşak tekrar karayolu araçlarına kapanacaktır. Bu nedenle yaya ve araç içindeki vatandaşlar karşılıklı anlayış göstermelidirler.

Neden tramvay gelmeden uzun süre önce karayolları kavşağı kapatılıyor?

Tramvay boşken 34 tonluk bir araçtır. Sürtünme daha fazladır. Benzerlerinden daha kısa mesafelerde durma özelliğine sahip olmakla birlikte lastik tekerlekli araçlar kadar kısa süre ve mesafede durabilmesinin mümkün olmadığı unutulmamalıdır. Bu durumda yüklü haldeyken yapılan testler ve incelemeler sonucunda güvenli duruş mesafeleri göz önüne alınarak kavşaktaki algılayıcılar yerleştirilmiştir. Bu nedenle karayolu araç sürücülerine "uzun" gelen süre ve mesafe aslında onları herhangi bir kazadan korumak amacıyla tespit edilmiştir.
Kavşak düzenlemeleri sırasında, tramvayların ani duruş yapabilme yetenekleri neden göz önüne alınmıyor?
Tramvaylar acil durum frenlemesi ile kısa mesafede durabilmektedir. Ancak bu durumda yapılan acil frenin oluşturduğu ivme tramvay içindeki yolculara yansımaktadır. Yapılan inceleme ve tecrübeler göstermiştir ki, bu tip durumlarda dışarıda yaşanandan daha büyük yaralanmaların tramvay içinde olması söz konusu olmuştur.
Makinistler neden bizi beklemeden hareket ediyor?
Yoğunluğuna göre tüm istasyonlar için bekleme süreleri belirlenmiştir ve istisnai durumlarda bu sürelerde esneklik görülebilmektedir. Fakat belirlenen süreler fazla aşıldığında seferlerde gecikme olmakta ve işletmeyi olumsuz etkilemektedir. Bu konu da siz sayın yolcularımızdan beklentimiz; kapı kapanma sesini duyduktan sonra güvenliğiniz için araca binmekte ısrar etmemeniz ve inmek istediğiniz istasyondan önce kapılara yaklaşmanızdır.

Raylı sisteme hayvan alınabilir mi?

Aşağıda belirtilenlerin haricinde istasyon ve tramvaylara hiçbir hayvan sokulmaz. Bunlar;

Görme özürlülere refakat eden tasmalı ve ağızlıklı kılavuz köpekler,
Küçük kafes hayvanları (Serbest kaldığında yolculara zarar verebilecek yırtıcı, zehirli v.s. hayvanlar hariç.

Raylı sisteme bisiklet ile binilebilir mi?

Yolcularımız bisikletleri ile hizmet saatlerimiz içerisinde, Hafta içi ve cumartesi günleri yoğun saatler (07.00-09.30 / 16.00-19.30) dışında, Pazar günü ise tüm gün boyunca bisikletleri için ekstra ücret ödemeden yolculuk edebilirler. İlgili saatlerde tramvayın yoğun olması durumunda istasyonda bulunan özel güvenlik görevlimizin yönlendirmesine uyulması gerekmektedir.

Farklı güzergâhlarda neden işletim yapılmıyor?

Bunun için teknik durumlar, tramvay sayısı, kapasitesi ve yolcu sayıları gibi veriler göz önüne alınarak çalışma yapılmaktadır.

Trenler çok kalabalık oluyor seferler artırılamaz mı?

Trenlerimizin sefer aralığı saatlik olarak yapılan yolcu sayımlarının sonucunda yoğun saatler belirlenmekte ve bu verilere bağlı olarak planlanmaktadır. Anlık olarak oluşan yolcu yoğunluğun da ise ek seferler düzenlenerek tramvaylardaki yoğunluk giderilmektedir.

Tramvay seferlerinin daha erken başlaması ve daha geç saatlere kadar olması mümkün mü?

Tramvay işletimi 06.15 da başlayıp 23.45 e kadar sürmektedir. Kalan zamanda ise tren hattının bakımı, istasyonlarda temizlik ve onarım çalışmaları ile raylarda gerekli tamir onarım işlemleri gerçekleştirilmektedir.

Tramvay veya istasyonda unuttuğumuz eşyalarımız için nereyle iletişime geçmeliyiz?

Tramvay aracında veya istasyonlarda unutulan eşyalar bir tutanakla Samsun Hafif Raylı Sistem Merkez binadaki Kayıp Eşya bürosuna iletilir. Söz konusu büro ile temasa geçilmesi yeterlidir.

Tramvayların hepsinde klima mevcut mu?

Evet, Tramvaylarımızın hepsinde klima bulunmaktadır.

Ödev ve staj başvuruları için kimlerle bağlantıya geçmemiz gerekmektedir?

Samulaş A.Ş. İnsan Kaynakları birimine başvurulması gerekmektedir.